Nuffnang Ads

Saturday 3 January 2015

Selamat Tahun Baru 2015 dan Salam Maulidur Rasul

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Masih diberi kesempatan oleh Yang Maha Esa untuk bernafas pada tahun baru Masihi ini. Hari ni juga hari kelahiran Rasulullah S.A.W yang kita cintai. Marilah sama-sama perbanyakkan selawat ke atas Nabi junjungan ALLAH ini.

Soalan cliche setiap kali tahun baru ialah apa azam baru eh? Entah. Mummy tahun ni takde terfikir pasal azam pun. Sebabnya tak pernah tercapai, kadang-kadang tu lupa ada azam. Hahaha.

Mummy cuma berdoa agar tahun ini diberi kesihatan yang baik, rezeki melimpah, kebahagiaan kami sekeluarga berterusan dan semua yang baik-baik belaka lah.

Cumanya ada beberapa pembaharuan pada tahun ini. Pertama, insyaALLAH, keluarga mummy akan berkembang dan bertambah lagi seorang ahli. Baby dijangka lahir pada awal Mac ni. Doakan semuanya dipermudahkan nanti ye kawan-kawan. Aminnn. Dan mummy juga bakal dapat adik ipar, InsyaAllah tahun ni adik mummy yang bertunang baru ni akan berkahwin.

Satu lagi pembaharuan ialah mummy kini bergelar penyunting. Kiranya satu step ke atas selepas 10 tahun jadi reporter. Tapi jiwa reporter mana boleh padam kan. Kalau tak jadi reporter macam mana nak jadi penyunting.

Alhamdulillah. Tahun ni mummy ditukarkan ke Meja Penyuntingan BM. Kerja mummy ialah edit berita, cek ejaan, tatabahasa dan terjemah berita dari BI ke BM. Dan yang tak berapa bestnya mummy akan terperap di ofis je lah, takde keluar assignment melainkan ada trip memana yang bos offer. Tapi yang bestnya mummy buat sesuatu yang baru dan ini pengalaman baru yang mummy kene kutip walaupun ada suara-suara yang cuba menakutkan mummy bila pergi ke desk baru. Tapi mummy take it positif la kan.

Kisah pertukaran ni pun sebenarnya amat mengejutkan mummy. Masa heboh duk teka-teka sapa kena transfer nama mummy langsung tak disebut. Akhirnya 1 Dis bos mummy panggil kata mummy kene transfer tapi just beberapa langkah je, takdelah sampai ke state. Kelu tidak terkata.

Bos kata ini rezeki baby you. Bila kat sana mummy akan terima elaun sub. Alhamdulillah. Tapi bos mummy kata you jangan lupakan kita pulak kat sini, kalau nak minta balik sini you kene minta, kita tak boleh minta. Eh macam tu pulak.

Ramai bos pun macam terkejut bila mummy kena transfer, ada yang tanya you minta ke pergi sana, ye lah sekarang ni kan mummy tengah pregnant dan memang tak keluar ke mana-mana, mummy kata saya tak pernah minta pun nak ke mana-mana, saya hanya menurut perintah. Ada juga kata perlu ke you pergi sana. Huhu. Takpelah tahun baru ni pun ramai senior dari state balik, so kehilangan mummy tak dirasai sangatlah. Sedih.

Bila da start kerja kat meja sub ni, adalah 2-3 orang sub tanya you kat sini permanent ke temporary je sampai bersalin. Mummy jawab saya kekal kat sini. Masa mengandungkan Zahra mummy attachment kat meja sub BI sampai bersalin.

Apa pun, chayok, semoga berjaya buat mummy dalam melaksanakan tugas dan amanah yang diberikan Allah agar mendapat rezeki yang berkat buat anak dan suami. Aminnn..

Wassalam.

No comments:

Post a Comment